תפריט

כל מה שרציתם לדעת על בניית אתרים בהתאמה אישית

אתר תבנית
או אתר תדמית?

זאת השאלה!

תוכן עניינים

תאמינו או לא, אבל יש לנו בשבילכם תשובה, זה אמנם לא כל כך פשוט, אבל אחרי שתקראו את המדריך שלנו, אנחנו בטוחים שתדעו יותר טוב מה הבחירה הנכונה עבורכם.

דבר ראשון שחשוב לדעת כשאנחנו מדברים על אתרי וורדפרס זה שהם בין האתרים הנפוצים ביותר באינטרנט בגלל מספר סיבות לא מבוטל, אלו הבולטות שבהן:

  • פלטפורמה חינמית
  • מערכת מבוססת קוד פתוח המאפשרת שדרוג והתאמה
  • הקמה נוחה ומהירה יחסית
  • ניהול תוכן באתר בצורה קלה וידידותית
  • מבחר רחב של נותני שירות

נתמקד רגע ביתרון האחרון  שציינו – מבחר רחב של נותני שירות. מכיוון במדובר במערכת מבוססת קוד פתוח, כל אדם בעל ידע (אפילו בסיסי מאוד) בפיתוח יכול לעבוד עם וורדפרס, וכתוצאה מכך ישנו מגוון רחב של מעצבים ומפתחים, ברמות ידע ויכולות שונות, המציעים אתרים מבוססי וורדפרס בטווחי מחירים שונים, ולעתים אפילו משונים. ומחיר של אתר תדמית סטנדרטי בעל חמישה עמודים יכול לנוע בין 800 ₪ ל 20,000 ₪. מטורף, נכון?

אז למה בעצם פער המחירים הזה?

הגורם המשמעותי ביותר לפערי המחיר האלו הוא סוג האתר שמציעים לכם, ועכשיו נכנסים שני מושגים שבטח כבר שמעתם בעבר – אתר תבנית ו- אתר בהתאמה אישית. 

שני סוגי האתרים האלה אמנם מבוססים על וורדפרס, אבל ההבדלים ביניהם יכולים להיות משמעותיים מאוד, ולכן גם פערי המחיר. בעוד שלהקים אתר תבנית סטנדרטי יכול לקחת גם פחות משעתיים עבודה, כמות שעות העבודה על אתר ובפיתוח והתאמה אישית יכולה להיות בקלות מעל 70 שעות עבודה, וגם אם תתמחרו שעת עבודה בצורה זהה הפערים יהיו אסטרונומיים, ישנם הבדלים נוספים כמובן, ולפני שנצלול פנימה וננתח לעומק את ההבדלים בין סוגי האתרים נאמר שלמרות שככלל אצבע, אתר בפיתוח אישי הוא תמיד הפתרון האיכותי יותר, בנסיבות מסוימות, גם אתר תבנית יכול להיות פתרון מתאים עבור עסק כלשהו.  

מה ההבדל בין אתר תבנית לאתר בפיתוח אישי?

נתחיל קודם עם אתרי תבנית: אתר תבנית מתבסס למעשה על תבנית אתר וורדפרס קיימת – אתר מוכן בעל עיצוב, עמודים ופונקציונליות מובנים, אשר מבוצעים בו שינויי תוכן כגון עדכון צבעוניות, לוגו, תכני החברה וכו'. חברות שמציעות אתרי וורדפרס מבוססי תבנית בד"כ מחזיקות מספר מסויים של תבניות מוכנות, הלקוח בוחר תבנית שנראית לו, והאתר נבנה על בסיס התבנית הזאת. חברות כאלו בד"כ מתבססות על כמות יותר מאשר על איכות, ויש מספר סבבי תיקונים ושינויים מוגדר, שלאחריהם לא ניתן לבצע עוד שינויים לתבנית. ברוב המקרים גם לא ניתן להוסיף פיצ'רים מיוחדים לאתר, או שהם בתוספות תשלום, ולגבי פיתוח של פיצ'רים ייעודיים בכלל אין מה לדבר, רוב המפתחים שעובדים על אתרי תבנית הם בד"כ בעלי יכולות פיתוח בסיסיות וללא ידע טכני מתאים לפיתוח תוספים ופיצ'רים מיוחדים.

אתרים בעיצוב ובנייה בהתאמה אישית: לעומת זאת, כאשר מדובר באתר בפיתוח אישי, אנחנו לא מתבססים על תבנית קיימת אלא מפתחים תבנית אתר מ- 0 עפ"י צרכי הלקוח ובהתאם לדרישותיו, זה כולל כמובן את העיצוב, אבל הרבה יותר מכך, אנחנו מגדירים ומפתחים גם כלים ופיצ'רים מיוחדים, שיעזור לאתר שלכם להיות פושט טוב יותר. אצלנו בסטודיו דשא תהליך העבודה על כל אתר או מיניסייט הוא תהליך מובנה המורכב ממספר שלבים:

פגישה מקדימה
אנחנו מתחילים בפגישה מקדימה עם בעלי העסק, יחד אנחנו מנתחים את המצב הקיים, לומדים על העסק הספציפי של הלקוח ועל התחום בכלל, שומעים על הציפיות שלהם מהאתר החדש ומתכוננים לשלב הראשון (והכי חשוב, אם תשאלו אותנו).

אפיון
בשלב זה אנחנו מבצעים יחד עם הלקוח ניתוח ומחקר מעמיקים של צרכי העסק עפ"י הפגישה המקדימה, ממש צוללים לעומק. בסיומו של התהליך אנחנו מציגים ללקוח מסמך אפיון הסוקר את המצב הקיים בשוק, ומציג את התכנון שלנו להפיכת האתר לכלי העבודה שהלקוח מצפה לקבל, אנחנו מחברים בין דרישות הלקוח לציפיות הגולשים, מנתחים בעיות קיימות ומציעים פתרונות, ומגבשים את מטרות האתר, הפונקציונליות שלו, וכמובן בונים את השפה והטון העיצוביים של האתר.

עיצוב UX.UI (חוויית משתמש) ועיצוב גרפי
בשלב זה אנחנו מתחילים קודם כל בעיצוב חוויית המשתמש (מה שנקרא UX.UI). בהתאם למסמך האפיון אנחנו מתחילים לעצב את השימוש הפונקציונלי באתר, איפה יהיו כפתורים ואיפה טפסים? איזה עמודים יובילו לאן? איך נביא את הגולש בצורה המהירה ביותר למוצר אותו הוא מחפש? על השאלות האלו אנחנו עונים בעיצוב חוויית המשתמש, הלקוח כמובן חלק אינטגרלי מהתהליך, העיצובים מוגשים לאישורו, ואנחנו מבצעים שינויים ותיקונים בהתאם לפידבק שמגיע מהלקוח. את הפתרונות שאנחנו מציעים ללקוח אנחנו מפתחים מ-0, החל משורת קוד מותאמת ועד לבניית תוסף ייעודי לגמרי, ועוד לא קרה שאמרנו ללקוח – "את זה אנחנו לא יכולים לעשות" (אנחנו מזמינים אתכם לאתגר אותנו). לאחר אישור סופי של הלקוח אנחנו "מלבישים" עיצוב גרפי על ה UX המוכן, כמובן בהתאם למסמך האפיון. בסטודיו שלנו, התהליך כולו אינו מוגבל בסבבים, והוא מסתיים רק לאחר שהלקוח מאשר באופן סופי את עיצוב האתר.

פיתוח האתר
לאחר אישור סופי של העיצוב אנחנו מתחילים במלאכת הפיתוח, והלקוח לוקח נשען לאחור, משלב רגליים, ומחכה לקבל את האתר המוגמר. אנחנו מבצעים התקנה ראשונית של וורדפרס ומבצעים אופטימיזציה לשרת ולסביבת האתר בהתאם לצרכי הלקוח. לאחר שהסביבה הראשונית הוגדרה ועברה תהליך מיטוב אנחנו מתחילים בבניית האתר. הקוד שאנחנו כותבים נקי ומינימלי כדי לשפר זמני טעינה, ומותאם באופן מושלם לסריקת SEO. כמובן שאנחנו מבצעים התאמה לכל רזולוציות המסך, ולמרות שבתחילת הפיסקה אמרנו שהלקוח נשען אחורה ומחכה, הריח שבאופן מעשי הלקוח מקבל גישה לאתר בתהליך ההקמה והוא יכול לראות את התקדמות התהליך בכל שלב.

כדי לעזור לכם לזכור את ההבדלים, ריכזנו עבורכם את כל המידע בטבלת השוואה.

ההבדלים בין אתר תבנית לאתרים בפיתוח והתאמה אישית - טבלת השוואה

אתר תבנית

אתר בפיתוח והתאמה אישית

איך אדע לבחור מה סוג האתר הנכון עבורי?

מעבר לשיקולי תקציב, שכמובן אין לזלזל בחשיבותם, השאלות הכי חשובות שאתם צריכים לשאול את עצמכם זה – האם אתר תבנית באמת משקף את העסק שלי? האם אוכל להציג את המוצרים או את השירותים שלי בצורה מיטבית בתוך אתר תבנית? האם אתר שנראה ומתנהג כמו אתרים אחרים נכון עבור העסק שלי?

אמנם כמעט מתבקש שהתשובה המיידית כמעט לכל השאלות תהיה לא, אבל המציאות יותר מורכבת, וקרה לא פעם שלקוח שיצר איתנו קשר בנוגע לאתר בהתאמה אישית קיבל המלצה לבנות דווקא אתר תבנית. כך למשל, פנה אלינו דוד, בעל משרד רו"ח, וביקש לבנות אתר בהתאמה אישית. שיחה קצרה איתו גילתה שמדובר במשרד רו"ח ותיק ומוכר, בעל קהל לקוחות נאמן שמגייס לידים בעיקר מפה לאוזן, וצריך אתר בסיסי ביותר, רק כדי שתהיה נוכחות אונליין עבור מי שמחפש את פרטי המשרד. כמובן שעבור צרכים בסיסיים כאלו אין חובה לאתר בהתאמה אישית ואתר תבנית יוכל לספק את המשרד של דוד בהחלט. וזה אכן מה שהומלץ לדוד.

זה גם הזמן לגילוי נאות – אנחנו בסטודיו דשא לא בונים אתרי תבנית, ולכן אם זה הפתרון המתאים עבורכם תיאלצו לצערנו לעבוד עם מישהו אחר, אבל לא נשלח אתכם מכאן בלי טיפ קטן – כשאתם בוחרים חברה שתספק לכם אתר תבנית, תבקשו תחילה לראות את התבנית באתר חי, ותוודאו שהאתר נטען כהלכה, גם במחשב וגם בנייד, אל תשכחו לבדוק גם עמודים פנימיים, ושיהיה לכם המון בהצלחה!

אם עניתם לא לפחות לאחת מהשאלות, והעסק שלכם צריך אתר בעל פונקציונליות ייחודית, כמו חנות עם הדמיית מוצר, או תפריט חכם.  אתר שיהיה כלי עבודה, ידע לתת מענה מדויק ללקוחות שלכם, יהיה ייחודי ויבליט את המותג שלכם לעומת המתחרים, כנראה שאתר תבנית הוא לא הפתרון עבורכם ואתם צריכים אתר בהתאמה אישית. רוצים להבין יותר לעומק מה הופך אתר בהתאמה אישית למיוחד כל כך? כנסו לכל אחד מה case studies שלנו שמופיעים פה בצד, או בקרו ב עמוד הפרויקטים שלנו ⇱, תוכלו למצוא שם מידע מפורט על תהליך העבודה, האתגרים והפתרונות הייחודיים שמצאנו עבור כל אחד מהלקוחות שלנו.

דוגמאות לאתרים בהתאמה אישית

לסיכום

כפי שראינו, למרות שהפתרון המקצועי האיכותי יותר הוא כמעט תמיד אתר בהתאמה אישית, ייתכן במצבים מסוימים שאתר תבנית גם יוכל לתת לכם מענה טוב מספיק. אנחנו מקווים שעכשיו יש לכם את הכלים לבחור בצורה מושכלת את הפתרון הנכון עבורכם, ובכל דרך שבה תבחרו אנחנו ממליצים לכם תמיד לוודא שהחברה או המעצב מולו אתם עובדים מנוסים, בעלי תיק עבודות מרשים ולא פחות חשוב – שתהיה לכם תקשורת טובה מולם.

רוצה שנדבר
על הפרויקט שלך?

מלא/י את הטופס ואנחנו נחזור אליך בהקדם.

אפשר ליצור איתנו קשר גם בדרכים הבאות:

אפשר ליצור איתנו קשר גם בדרכים הבאות:

דילוג לתוכן